489324-203

Olika världar

Tänk vad man kan leva olika. Att man har så olika tillgångar. Fast som jag har det tycker jag det är underbart att få byta miljö lite då och då.
Som hos mamma så bor jag i stan, har nära till allt, jag bor i en lägenhet, jag kan duscha hur länge jag vill, värmen kommer ur elementen och ljud över allt. m.m.
Sen när man kommer till pappa så är det att komma till en annan värld, han bor mitt ute i skogen. Har inte en möjlighet alls att ta mig nånstans själv, han bor i ett litet rött hus med vita knutar, gargare och en stor gräsmatta. För att få varmt får man gå ut och hämta ved och tända i kaminen, man kan inte duscha alls länge för tills slut blir vattnet kallt och sist men inte minst så är luftenfrisk & inga ljud förutom vinden och fåglarna. Vilken underbar grej att få byta miljö ibland. Det är precis vad man behöver när man har det jobbigt, helt underbart att få komma bort. Det kan jag lova att det behövs :)
Jag skulle aldrig vilja bo såhär i skogen, utan jag trivs jätte bra i stan men skönt med omväxling ibland bara.

jag är den jag är och ingen annan
/vforsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0