489324-203

Längsta stängningen ever!

Klockan är nästan 4 nu och folk undrar väl vad fasiken jag gör uppe nu? Men nu ska jag förklara för er hur det ligger till. Efter en sånhär stängning tar det ett tag att varva ner.
Allt börja med att jag fick börja tidigare för vi hade typ kaos. För lite folk + folk får lön = kaos. Det slutar aldrig bra. Så börja med en sväng i köket och sen fortsätte man i 2an och sprang som en tok, jag får ursäkta till alla om jag mest såg ut som en yr höna och kanske inte var den pratgladaste men blir lite sån när jag är fokuserad.
Skulle ju egentligen slutat 23 men då kommer min lilla Alex och undrar om jag kan jobba åt honom istället och efter lite övertalning och lovad en middag så gick jag med på det, största anledningen till att jag tveka var för att jag skulle stänga köket och har aldrig gjort det. Mitt i allt detta kaoset med allt folk och alla raster så ser jag på sms att Benita, min syster har blivit sparkad i huvudet av en häst så då blev det panik i hela mig och värsta var att jag inte kunde lämna allt för att ringa men fick sedan höra att hon mådde bra men att hon hade haft ängla vakt. Och tack gode gud, nej, fyfan. Usch, det gjorde ont  i hjärtat när jag läste det. Säger ju att hästar inte är bra! Lyssna på din storasyster nu.
För att återgå till stängningen, det kom fulla folk och det var inte lätt att ha leendet på topp och tur var det att jag stod i köket då. Lilla Momark kom ju även förbi, skoj, dock full. Inget fick jag gjort av det jag skulle göra och det såg ut som ett bombnedslag kändes det som. Och sisådär vid 3 tiden börjar vi bli klara. Och det som gjorde hela kvällen och gör att jag kan le nu är när Alex kommer halkande (nästan vurpar) helt snurrig ut ur kylen och det såg så extremt roligt ut och jag och Madde kan ju vart en aning övertrötta men jävlans vad kul det var, sitter t.o.m nu och skrattar för mig själv. HAHAHA! Lättroad eller övertrött, en blandning skulle jag tro.
Har nu även tagit mig en skön och kall dusch och ska la försöka sova nu och sen ska jag soooooova så sjukt gott.

slänger dessutom in en bild från när jag åkte i onsdags och hälsa på lillan.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0