489324-203

Skillnad på kärlek

Läste nyss ett horoskop hur min skulle sommar bli och jag tror på sånt, till viss del. För ibland stämmer det ju ändå. Och när jag läste detta fick det mig att tänka på kärlek i all dess form.
Först tänkte jag på vilken skillnad det är mellan att inledda nåt seriöst eller bara ha en flört/kk. Ett KK behöver man inte direkt bry sig om, det varar för någon månad eller så. Man behöver inte anstränga sig för att bry sig om morgondagen för han kommer tillbaka. En puss känns inte äkta på det sättet, det är en slags annan lust i det hela. Att när man sover tillsammans är det inte den närheten som om det skulle vara nåt annat, en känsla, en känsla av känslor mellan 2 människor.
Sen med att inledda kanske något seriöst. Då är den där pussen nåt över det vanliga, den betyder något och den värmer, den känns och man bryr sig. Man tar den inte för givet man njuter av den och tar till vara på den. Att ligga brevid varandra och känna hud mot hud och kunna leka med händerna i varandra är nåt som låter kanske fjantigt men betyder mycket och är framför allt mysigt. När man vill in i ett förhållande måste man alltid tänka på morgondagen, för denna personen vill man ska kunna komma tillbaka dagen efter och då måste man kämpa för det. Inget slit och släng.
Där är det två blickar som möts och man ser på varandra i något bara kärleken vet.








Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra sagt! =)

2010-07-28 @ 00:18:20
URL: http://shesasaint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0