489324-203

Du underbara lediga dag

Klockan börjar ticka iväg ännu en gång, nu på min lediga dag har jag gjort följande. Loffsan och Sofija kom hit och vi titta på RIKTIGT gamla kort, från första åren på vasa, ca 14 år och jag säger bara, herregud! :O
Laga sedan mat och snacka om hur jäkla misslyckat det blev, potatisen blev bränd, köttet blev bra kryddat och välstekt min sagt och såsen rinnig. Säger ju att jag inte ska befinna mig i köket. Efter det så kolla vi på en film. Vad den nu hette, women of the land eller nåt sånt. Blev verkligen tagen av filmen och jag tycker den var bra! Vid halv 8 hämta vi syrran vid vasa efter hon vart i säffsen och åkt skidor med skolan. Och när vi skulle gå från parkeringen så skulle Benita ta en liten snabbare väg.
Jag: Du kommer fastna där, gå inte där. Jag hjälper dig inte upp bara så du vet.
Benita: Jag fastnar inte!!!!
och när jag och Sofija gått runt så ropar Benita och vem tror ni inte har fastnat, jo, Benita. Med hela benen i snön och jag höll mitt ord och inte hjälpte henne, utan garva så gott och sa "vad var det jag sa". Har nämligen gjort samma tabbe själv så jag vet att hon skulle fastna, men Sofija hjälpte henne loss med ett ryck men var inte lätt eftersom hon typ satt fast. Lyckat syrran. Verkligen lyckat ;)

Efter lämnat av henne inne gick vi till affären där Loffsan hämta oss och det var riktigt piss väder, snö + blåst. Inte skönt. Vi skulle nämligen in till stan för att se på bio, Snabba cash. Och jag kan ju lugnt säga att den var verkligen värd att gå och se på, skit bra! Det tycker verkligen jag. Den hade ju allt, kärlek, spänning, chockerande händelser och allt. Men det absolut bästa är ju helt klart..... Joel Kinnaman. Det är ju nåt med han som man är såååå snyggt, mumsbit! (tur ändå att man ej gick med killar, dom hade ju ändå bara tyckt man vart en idiot) Men han gjorde ju helt klart filmen ännu bättre.


Efter det åkte vi hem och jäkla vad mycket snö det har hunnit att komma på 2 timmar, hej snöstorm, IGEN! Det räcker nu. När jag krypit ner i sängen utan att våga titta nånstans så starta jag ph på play. Måste ju se vem som vann och se där ja, Jackie och Patrik. Vem kunde tro det från början egentligen!? Jag har ju alltid hejat på Greta och Cimon. Men J & P var helt okej. Spännande var det in i det sista iaf. Väntar med spänning på nästa säsong, tycker att detta är ett riktigt underhållande program. Gillar det!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0