489324-203

Min vita Julafton!

Då tänkte jag summera min julafton. Tog en snabb frukost i morses eftersom jag var bra trött efter jobbat stängning dagen innan och var inte hemma från cirkus 2. Tog med syrran bort till Sigges för att jobba en sväng. 10-13. Tycker inte det gjorde så mycket att jobba, är ju ändå inget märkvärdigt så tidigt på dagen.



Vi åkte hem, börja laga julmaten och på något konstigt vis så blir man alltid så äckligt mätt för inget man har ätit, jag förstår verkligen inte? Jag var bara mätt av att se maten typ. Blev sedan en liten väntan på Kalle Anka som man i tradition ska se, även om man tycker det är kasst. Mamma kom hem kvart över tre så det var glädjande. Då var vi alla kvinnor samlade. Kolla klart på Kalle och sen blev det dags för (barn som vuxnat hela dagen väntat på) julklappar. Vi satte oss i mitten på golvet och myste med alla klappar.

Saker som jag fick:
Startkablar
Kalender
Bakmaskin
Recept böcker
Armband
Spel "Trodde du ja"
m.m.


Efter detta så testa vi spikmattan, lekte med våra nya klappar och skratta. Då var det dags att testa nya spelet också, som jag så länge velat ha. Är skit kul. Där har vi nåt att se ifram emot tjejer. Några glas vin och sen är vi där (Y) Under spelets gång så likna jag en kanin som åt morötter, hade enormt underbett och försökte prata (är svårt vill jag lova) medans mamma tog av sig överdelen och körde lite bodybilding och hon förklara varför jag var sexig. Ja, många skratt fick vi och ja, det är inget familjespel direkt men ändå, kul var det :)
Fortsatte kvällen i vanlig ordning med sjutusen godjul-sms och tve tittande med MASSA godis (och vi har 4 choklad kartonger till, fråga mig inte hur detta ska gå och hur vi ska se ur efter denna julen :S) Kolla på Anna Ankas jul tills Svensson, svensson börja som också är en tradition varje år att se. Alltid lika roligt :)

Efter att börjat kolla på göta kanal tröttna vi och alla krypit ner i var sin säng. Mamma upp och jobba, jag är trött och behöver sova, Benita som bara är trött...
En mysig jul tillsammans med Mamma och Syster och då var det bara 365 dagar kvar till nästa.

Imorgon jobbar jag stängning på donken så inget party för mig, surt minst sagt men jaja, får se det som att det är nog goa pengar :)

Och just det ja, tack vädergudarna för att vi för en gångs skull få en vit jul. Det var LÄNGESEN!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0