489324-203

Borta bra men hemma bäst

Tänkte skriva lite om våran visit i Halmstad. I måndags morse så åkte Mamma, Benita & Jag till Halmstad. Tog ungefär 3 timmar om man inte räknar med stoppet vi gjorde. Det gick rätt fort fram eftersom det var 110-120 km/h hela vägen från varberg om inte innan oxå. Men iaf vid 1 tiden ungefär var vi fram vid vårt hotell (fast vi bodde på vandrarhemmet där) Hotell Laxen hette det. En rolig sak var att jag redan hade bott där en gång tidigare när vi hade vart där på rally, där ser man :P Men måste säga att vandrarhemmet var av bra stardard. Kylskåp, dusch & toa på rummet. Det var härligt. Så fort vi packa in allt så bytte vi om till badkläder och åkte iväg till Tylösand (känns sådär nu efteråt med tanke på foten dom hitta i vattnet, USCH!) Men men, det var härligt måste jag säga ändå, skönt i vattnet. Dock var inte vädret det bästa, när vi kom dit var dte bra men sen kom det in mkt mörka moln så vägen tillbaka till bilen fick vi springa i en åskskur. Usch! Hatar åska ! Efter det åkte vi tillbaka till vandrarhemmet, duscha och grejer sen drog vi in till stan och åt på Wärdhus 3 hjärtan, blev en mumsig kycklingsallad för min del (: Sedan gick vi ut med vattnet eftersom vädret blev bättre, riktigt härligt. (Bilder från allt kommer i nästa inlägg) Efter att hittat ut ur halmstad så åkte vi tillbaka till vårat och spela, läste och sen var det god natt.

I tisdags gick vi upp rätt så tidigt för då var det att lämna halmstad. Blev att packa & städa. Så runt 11 tiden åkte vi in till centrum och kolla i afärrer och åt lite men efter några timmar där så var vi tvungen att fara iväg. Där på morgonen bestämde vi oss för att åka till ullared och ge-kås. Vi stor handla ju inte direkt där inne utan bara lite, handla för dryg 500 men bra saker så jag är nöjd. Hehe. Efter det tog jag över ratten och efter ett tag ångra jag mig lite eftersom det kom en riktig åskskur så jag inte såg något alls. Fick åka ungefär 50 km/h på 90 väg men var verkligen omöjligt att åka fortare, fyfan vad läskigt det var. + att man inte kände till vägen heller. Hemskt. Men efter ett tag blev det bättre och detso längre bort vi kom desto bättre väder blev det. Körde nog totalt 20 mil utan stopp, det är det mesta jag har kört iaf :P Trött var jag med vill jag lova. Men gick bra och fint var det när man kom hem med. Jätte skönt. :) Men kan lova att det var riktigt skönt att vara hemma, var så grymt trött var bara att packa upp alla saker, se på allsång på skansen som vi spela in och sen sova.

Idag blev det jobba, 11.30-15.00. Hade ingen lust idag men när man väl är igång så är det okej. Måste ha pengar så lugnt.
Resten av dagen blir det lugnt och packa blire nog. IGEN :/






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0