489324-203

Träningstävling på Fältet igår.

Nu tänkte jag skriva om rallyt igår.
Börja med att gå upp klockan 7, lagom trött kan jag lova er att jag var efter att kollat på notting hill till 12 på fredagen. Förövrigt är den filmen otroligt fin & bra :) Men iaf vid 8 tiden så blev det att sätta sig i bilen och åka iväg till fältet som sträckan heter som ligger utanför Herrljuga. Vi kom dit ungefär vid halv 9, körde av bilen och så fick jag sitta och hålla bilen igång för rallybilen kan inte gå på tomgång och så skulle jag för första gången köra rallybilen och det gick väl sådär, blev inte riktigt som jag tänkt mig. För det första såg jag knappt över ratten bara för att man sitter så långt ner i bilen och sen nådde jag heller inte till pedalerna så när jag tar över bilen blir det att flytta fram stolen ;P Sedan blev det en snabb besiktning och så fick vi vänta tills allt var klart för att åka vidare för att ha servicen en bit längre bort vid starten av sträckan.

Vi kom igång runt 10 och det var jag som fick först åka med. Var lote skrämande första varvet pga. att man hade inte en aning om hur sträckan gick. (Har ju inte not-licens så får inte läsa det) Första varvet gick på 2.34 och kändes som om det allt skulle kunna gå och ta 10 sekunder men tyvärr så blev det aldrig så. Efter första varvet körde vi in till servicen och stod där och tjöta lite men sen bestämde vi oss för att ta 4 varv på raden, för då har man ångan uppe och är igång.
2 varvet: 2.31 3 varvet: 2.30 4 varvet: 2.28 5 varvet: 2.30.
Det var våra tider. Gick ju ner under 2 och en halv minut iaf och det var roligt. Trots lite små missar och annat så gick det bra, men hade kunnat gått lite bättre, men man kan ju inte få allt. Var en grymt stor sten på vägen som vi körde på, det hoppa till som fan och hjälmen satt på sniskan, hjälmen är ju alldeles för stor för mig så den sitter ju som en pingpong boll på huvudet. Haha xD Fick oxå lite ont i ryggen efter den smällen, men nu är det lugnt som tur är :)
Blev att även Carola fick åka med farsan än sväng för att se hur det kändes att sitta i en rallybil. Hon och Helena (Min farbrors tjej) ska börja åka i en golf.

Vi kommer bli ett rätt stort team snart. När pappa blir klar med sin BMW så tar han den. Jag tar den rallybilen vi åker i nu, opeln och sen har vi ju Carola & Helena i sin golf. Ska bli riktigt roligt (: Alla ska vara blåa och alla kommer att köra i grp E. Detta kommer inte bli billigt (för min del speciellt) Så blir att börja spara nu så man har råd att ha bilen och har råd att åka tävlingarna.

Men träningstävlingen sluta runt halv 2, när vägen börja bli dålig. Farfar hade då även kommit efter att ha letat i 3timmar för att komma dit men så mkt vägar det finns där så är det inte så konstigt att det tog så lång tid.
Efter ett tag börja alla kratta förutom jag, farfar & michaela. Jag är verkligen lat men är så grymt tråkigt och kratta och nån var ju tvungen att sitta med farfar och sedan vara lite "barnvakt" med. Haha! Så roligt att äntligen kunna prata med farfar igen trots att man inte alltid hör vad han säger.
Men iaf efter ett tag kom alla tillbaka så vi åkte tillbaka till plattan och lasta och åkte till Herrljuga för att äta pizza och sen tog jag tåget hem till Skövde och jäklar vad trött jag var så som sagt blev det en lugn slappar kväll igår :)

Bilder från igår:
image317
Vår rallybil, 11 året med denna bilen nu.
image318
Här stod vi hela dagen. Som tur så blev det sol efter ett tag,
men jäkla vad varmt det blev då med.
image319
Precis efter starten. Pappa som åker iväg och Carola
åker med.
image320
Här var Michaela iaf glad :D Man kan ju inte vara nåt annat när
man sitter i rallybilen :)
image321
Min bil snart. Hoppas jag :) Finns ju lite att göra på den ändå,
är mycket rost och sånt men får försöka fixa det på något sätt.

Nu har äntligen rallysäsongen börja. JIPPI! :D:D

Hon som vet vad hon vill ha
/vforsberg

Kommentarer
Postat av: Elina

åh, vad kul det ser ut :-D

2008-04-27 @ 11:36:22
URL: http://trefoil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0