489324-203

"The Reader"

Kan ju tänka mig att jag kommer att uppdatera några filmer här nu då och då, med tanke på att jag kommer hedan efter se en hel del filmer.

Ikväll har jag & mamma suttit i 2 timmar och sett på en sån seg film. Tycker ju då jag. Mycket naket och en del sex. Kändes väl som att dom var nakna typ sådär halva filmen, haha. Visst den var ganska känslosam om man vill verkligen leva sig in. Den har ju trots allt fått en oscar och antal oscar nomingeringar så den är väl bra och värd att se. Men jag och mamma sitter alltid och flummar oss och är elak och dumma, så blir inte så seriöst alla ggr. Kunde ju klart börjat gråta vid en del scener men var nog inte på det humöret men jaa, inget lyckligt slut och visa saker förstod jag inte. Inte riktigt min filmtyp. Den var seg...

Handlingen
Handla om en 15-årig pojke som träffar en 30-årig kvinna och dom börjar sakta men säkert ha ett sexuellt förhållande. Dom ses varje dag och sedan börjar han läsa för henne. Hon gillar det. En dag försvinner hon bara. Flera år senare är han på en rättegång där hon sitter som åtalad som vakt vid ett läger under andra världskriget. Hon har en hemlighet som hon skäms så för som gör att hon får ett straff hon inte förtjänar..

I rollerna
Kate Winslet, Ralph Fiennes - huvudrollerna. Sedan hade vi även en svensk med i slutet Lena Olin.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0