489324-203

Nära döden upplevelse.

Idag har jag gjort nåt riktigt dumt och klantigt men är glad att jag lever bara och farfar med. Idag så tänkte jag åka bil en sväng och så blev det med =) Åkte runt lite och tog det rätt lugnt tycker jag tills vi kommer till en raksträcka på ungefär 800 m och nu tänkte jag att jag måste ju bara testa hur fort jag klarar. Så jag drar iväg, allt går bra och kommer tillslut upp i 120-130 km/h på halv raksträckan men som jag inte tänkt på så var det massa rullgrus och sen titta jag ner på hastighets mätare, problemet var bara då att jag inte fukosera på vägen i den hastigheten så kom ut på kanten, i det mästa rulgruset. Får sladd på bilen, från vänster sida till höger sida och tänkte nog inte så mkt utan bara försökte hålla mig lugn och inte dö. Kommer ner i diket, inte så farligt dike så åkte en bra bit där nere och som tur så sakta ju bilen ner väldigt mkt. Och tillslut kom jag upp på vägen och stanna i slutet av raksträckan. Var rätt "oj, vad hände egentligen?" Farfar var bara glad att han levde och jag ville ju ut och kolla på bilen typ det första jag skulle göra men vi sket i det och vända och åkte tillbaka hem, men vägen tilbaka tog jag det väldigt lugnt. Kände säkrast så. Var rätt skakis och chockad med, för skaka i benennär jag åkte hem. men som tur var så bromsa jag aldrig och inga hastiga rörelser så vi klara oss :d så glad, men jäkla vad jag var skärad efteråt. Nu blir det bara att lära sig att sladda och sånt i kurvor och i lite lägre hastigheter och inte på rullgrus. Iaf när vi kom tillbaka så kunde jag ite hålla mig för skratt för det kändes så sjukt dte vi var med om. Men som tur hände inget med bilen, bara lite gräs i fronten och sånt men nu har jag iaf lärt mig en läxa :) och nästa gång ska jag ta det lite lugnare tänkte jag, men fan vad göt det är att gasa och köra bil. kan ju säga att jag inte är van vid grus, det märktes idag! Haha. jag vet nu att jag inte kan hantera riktigt en bil i den hastigheten fast rätt okej eftersom jag lever och mår bra. Tur att det inte hände nåt för då hade jag heller inte haft ett körkort på flera år. haha :D







Kommentarer
Postat av: Fanny

Tur att det inte hände nåt! Hoppas du haft en bra helg!

2008-05-18 @ 18:45:45
URL: http://kallaspinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0